Beeld en Geluid – Mediacollege – Influencers van de Toekomst
Het is de droom van veel jongeren: rijk en beroemd worden als influencer. Waarom willen we ons zo graag online manifesteren? Naar welk geluk zijn we op zoek?
Het is de droom van veel jongeren: rijk en beroemd worden als influencer. Ondertussen bezwijken hun populaire voorbeelden onder prestatiedruk, wordt het verdienmodel van de influencer aangetast door veranderende reclamewetgeving en ligt de concurrentie op de loer: want de virtuele influencers uit Azië zijn in opmars. Waarom willen we ons zo graag online manifesteren? Naar welk geluk zijn we op zoek?
Doortje Smithuijsen is filosoof en journalist met een grote fascinatie voor de moderne, digitale mens. Ze is maker van documentaires als Mijn dochter de vlogger en Volg je me nog en schreef een boek over de houdbaarheid van online succes (Gouden Bergen). In dit Mediacollege bespreekt Doortje het fenomeen ‘influencing’ in verleden, heden en de toekomst. Hiermee biedt zij kijkje in onze ziel én dit pop culturele fenomeen, met prachtige voorbeelden uit het archief van Beeld en Geluid.
Welkom met een coronatoegangsbewijs
Tijdens je bezoek aan Beeld en Geluid Den Haag staan jouw veiligheid en gezondheid, en die van onze medewerkers, voorop. Daarom zijn wij genoodzaakt bezoekers van een evenement te vragen een coronatoegangsbewijs te tonen bij binnenkomst. Om het bezoek voor iedereen veilig te houden, vragen wij begrip hiervoor.