Cross Media Café – Media en Bereik: Datazaken

22 juni 2021
Nederlands
Gratis
Online

Onlangs is het startschot gegeven voor het Nationale Media Onderzoek (NMO), dat voor het eerst bereiksgegevens van tv, radio, internet en print combineert. In dit Cross Media Café gaat moderator Monique van Dusseldorp, samen met experts, in op de Nederlandse datamarkt en de nieuwe mogelijkheden die nu worden ontwikkeld om een nieuwe verhouding tussen media en adverteerders te laten ontstaan.

Natuurlijk praten we in dit verband ook over Google dat definitief afscheid neemt van third-party cookies. En ook over Apple dat in zijn laatste update van de App Store een speciale privacyschakelaar heeft toegevoegd, waardoor appmakers vooraf toestemming moeten vragen voor ze bepaalde informatie mogen verzamelen: bijna niemand geeft toestemming.

Gebruikers zijn zich meer en meer bewust van de enorme hoeveelheid data die ze online achterlaten, en zoeken naar alternatieven. De handel in gegevens – de kennis van de voorkeuren van gebruikers, gedeeld door een enorm web van partijen – vormt echter het hart van de online media-industrie. Kan het ook anders?

Gasten

Onderstaande experts schuiven bij ons aan:

  • Sjoerd Pennekamp (SKO): Sjoerd is directeur van Stichting KijkOnderzoek. Zij zijn betrokken bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Dit is een samenwerking tussen SKO, NLO, NOM en VINEX voor een nieuw, geïntegreerd bereiksonderzoek van televisie, radio, print en online. De crossmediale opzet van het nieuwe onderzoek is een wereldprimeur: nog niet eerder werden de genoemde mediakanalen op deze manier gezamenlijk gemeten en gerapporteerd.
  • Stefan Havik (DPG Media): Stefan is als CDO / Directeur Digital Development bij DPG Media verantwoordelijk voor DPG’s Trusted Web. DPG geeft adverteerders via het Datalab toegang tot geselecteerde gebruikers, die er expliciet voor kiezen gepersonaliseerde marketingboodschappen te ontvangen. DPG kiest dus voor een eigen veilige omgeving, waar alle titels te vinden zijn en data centraal verzameld worden.
  • Tom van Bentheim (Opt Out Advertising): Tom werkt als Business Development Manager bij Opt Out Advertising. Een deel van het digitale team van de Ster en Ortec is onlangs een nieuw bedrijf gestart: Opt Out Advertising. Het doel is om mediabedrijven en adverteerders te laten zien hoe je ook zonder cookies en tracking, de juiste advertenties kan tonen. Dat gebeurt middels hun ‘Contextual targeting engine.’

Praktische informatie

Het Cross Media Café zal plaatsvinden op 22 juni van 16.00 – 17.15 uur en is te volgen via een gratis livestream via Zoom. Wil je erbij zijn? Registreer je dan snel! Een dag voor het event ontvang je de link naar de livestream per mail.

Heb jij een vraag voor een van de sprekers? Er is een chatfunctie tijdens de livestream, dus je kan ter plekke je vraag stellen! Of stuur hem nu vast in via communicatie@mediaperspectives.nl

Schrijf je snel in, we zien je graag op 22 juni!

Meer info & tickets
Home