Beeld en Geluid – Dutch Media Week
Dutch Media Week vindt dit jaar plaats van 30 september t/m 10 oktober, zet hem vast in je agenda.
Be Humane
De grenzen tussen online en offline vervagen, een grote hoeveelheid informatie stormt dagelijks op ons af, fake news is niet altijd meer van de waarheid te onderscheiden en innovaties schieten als paddenstoelen uit de grond. Welke rol speelt media in ons dagelijks leven en hoe gaan wij daar als mens bewust mee om? Of zoals Mark Deuze, hoogleraar Media Studies aan de UvA, stelde in zijn mediarede: ‘De vraag is: hoe gaan we in dit medialeven goed voor elkaar en onze planeet zorgen?’ Dutch Media Week 2021 zwengelt de discussie rond deze vragen aan met het thema ‘Be Humane’.
Van 30 september tot en met 10 oktober organiseert het mediafestival Dutch Media Week diverse talkshows en radioprogramma’s die aansluiten op het centrale thema Be Humane. Boosheid en polarisatie groeien, maar ook de behoefte om de boel bij elkaar te houden en nieuwe rituelen te bedenken: welke rol spelen media daarin. En hoe bewerkstellig je vertrouwen in/via media?
Dutch Media Week wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. Daarnaast zijn er verschillende partijen die Dutch Media Week mogelijk maken.