Media Perspectives & Beeld en Geluid – Talk – Cross Media Café: Toekomstdromen (100ste editie)
Vijftien jaar geleden, toen onze Cross Media Cafés nog in de kinderschoenen stonden, werd al duidelijk dat het medialandschap drastisch zou gaan veranderen. Uitgevers dachten na over televisie, omroepen stortten zich op het internet en met de lancering van Hyves begonnen we sociale netwerken te ontdekken.
Fast-forward naar 2021. De digitale infrastructuur van de mediasector wordt voor een groot deel gecontroleerd door Amerikaanse giganten. Het verdienmodel van digitale media draait om consumentendata: alles wat we online doen, wordt opgeslagen, geanalyseerd en gebruikt. Er is een opkomst van media geproduceerd door en met algoritmes en er ontstaat een nieuwe digitale handel, zoals die van NFT’s. Zagen we deze ontwikkelingen vijftien jaar geleden al aankomen?
Tijdens deze speciale editie van ons 100ste Cross Media Café, die we organiseren in in samenwerking met Beeld en Geluid, gaan we terug in de tijd en kijken we vooruit naar de toekomst! Monique van Dusseldorp, sinds 2005 onze vaste samensteller en moderator, gaat in gesprek met adverteerders, uitgevers, mediaondernemers en wetenschappers. Zij schoven de afgelopen vijftien jaar aan om te vertellen over hun innovaties en toekomstdromen. Hoe kijken zij daar op terug? En wat is daarvan terecht gekomen? Natuurlijk zit er ook een nieuwe generatie aan tafel waarmee we vooruit gaan kijken. Hoe ziet het medialandschap er over vijftien jaar uit? Wat moeten we doen om een gezonde, relevante mediasector te behouden? Wat zijn de dromen voor de toekomst?
Gasten
Onderstaande gasten schuiven bij ons aan:
- Arno Otto, Chief Transformation Officer Talpa
- Lara Ankersmit, Het Financieele Dagblad
- Sjef Pijnenburg, founder ODMedia
- Harry Dekker, Media Director Unilever
- Martijn van Dam, Lid Raad van Bestuur NPO
- Maarten van den Biggelaar, oprichter Quote
- Frank Volmer, directeur Ster
- Bruno Felix, oprichter Submarine
- Jeroen Koopman, founder NewBe
- Brian Hirman, director M&A Intracto Group
- Yme Bosma, voormalig manager Hyves
- Thomas Engel, Director Streaming Services, Disney
- Annelies Kaptein, Stoneroos – NEP
- Kees Wilbrink, Directeur Partnerships DPG
- Jeroen Elfferich, CEO Ex Machina/ Livery Video
Kaartjes voor fysieke, of online aanwezigheid
Voor het eerst sinds anderhalf jaar, kan er weer een klein gezelschap fysiek aanwezig zijn bij dit Cross Media Café! Vanwege de coronamaatregelen, is het aantal fysieke kaarten echter zeer gelimiteerd. Er zijn in totaal 50 kaarten die wij weg kunnen geven. Wil je er bij zijn? Meld je dan snel aan! De kaarten gaan weg op basis van ‘first come, first serve.’
Uiteraard is het Cross Media Café ook te volgen via een gratis livestream. Wil je er online bij zijn? Registreer je dan ook! Een dag voor het event ontvang je de link naar de livestream per mail.
Bij de ticket opties kun je een keuze maken tussen ‘online’ of ‘fysiek’.
Praktische informatie
Het Cross Media Café zal plaatsvinden op 5 oktober van 14.00 – 17.00 uur, op de Red Stage bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum. Het programma bestaat uit twee blokken van 75 minuten, met een pauze tussendoor en een gezellige netwerkborrel na afloop voor de gasten die fysiek aanwezig zijn.
Programma:
- 13.45 – 14.00 uur: Inloop en ontvangst
- 14.00 – 15.15 uur: Sessie 1
- 15.15 – 15.45 uur: Pauze
- 15.45 – 17.00 uur: Sessie 2
- 17.00 – 18.00 uur: Afsluitende borrel
In Beeld en Geluid wordt gewerkt met Testen voor Toegang. Bij de entree vragen we je daarom om een coronatoegangsbewijs te tonen.
Heb jij een vraag voor een van de sprekers? Of heb je een leuke anekdote over het Cross Media Café die je graag met ons wil delen? Stuur dit dan in via communicatie@mediaperspectives.nl
Schrijf je snel in, we zien je graag op 5 oktober!