Mediacollege: Influencers van de toekomst
Het is de droom van veel jongeren: rijk en beroemd worden als influencer. Ondertussen bezwijken hun populaire voorbeelden onder prestatiedruk, wordt het verdienmodel van de influencer aangetast door veranderende reclamewetgeving en ligt de concurrentie op de loer: want de virtuele influencers uit Azië zijn in opmars. Waarom willen we ons zo graag online manifesteren? Naar welk geluk zijn we op zoek?
Doortje Smithuijsen is filosoof en journalist met een grote fascinatie voor de moderne, digitale mens. Ze is maker van documentaires als Mijn dochter de vlogger en Volg je me nog en schreef een boek over de houdbaarheid van online succes (Gouden Bergen). In dit Mediacollege bespreekt Doortje het fenomeen ‘influencing’ in verleden, heden en de toekomst. Hiermee biedt zij kijkje in onze ziel én dit popculturele fenomeen, met prachtige voorbeelden uit het archief van Beeld en Geluid.
Mediacolleges
Tijdens de Beeld en Geluid Mediacolleges staan uiteenlopende mediamakers en deskundigen stil bij de wijze waarop we leven in media: hoe media ons beïnvloeden en hoe zij onderdeel zijn van ons dagelijks leven. Beeld en Geluid is hét instituut voor media met vestigingen in Hilversum en Den Haag en herbergt de grootste mediacollectie van Nederland.